Kaare Norge koncert i Elværket

Kaare Norge guitar koncertFrederikssund kunstforeningFrederikssund Kunstforening arrangerer koncert af Kaare Norge Kulturhus Elværket, Ved Kirken 6, 3600 Frederikssund

Fredag den 7.September 2018 kl.19.00
Dørerne åbnes kl.18.30.

Billetter kan købes via billetto.dk eller ved indgangen på dagen.

Pris for medlemmer kr.100,-. Pris for ikke medlemmer kr. 125.-

Plakat-Kaare-Norge

Kaare Norge guitar koncertKaare Norge er Danmarks mest kendte og anerkendte klassiske guitarvirtuos.

Med sit solospil har Kaare Norge nu igennem flere årtier tryllebundet publikum, høj som lav i alle aldre. Dette har gjort Kaare Norge til en eftertragtet instrumentalist, som mestrer at spænde sit repertoire fra de helt store komponister som Bach, Mozart, Chopin, til de mere folkelige melodier fra nær og fjern, over til store populære navne som The Beatles og Led Zeppelin, for bare at nævne nogle få eksempler.

Som komponist har Kaare også markeret sig f.eks med titel melodien – “Homage to Life” af Kaare Norge – oprindeligt skrevet som kendings melodi til DR TV Programmet – ” En naturlig Forklaring” (Dus med Dyrene) med Vært Poul Thomsen 1992.
I de senere år har kompositionerne mest været for sologuitar som f.eks. den spanske dans ” Danza la Primavera”, men også eksempelvis sangen “Når du forlader mig” for guitar og sang med tekst af Tove Ditlevsen.

Det anmelderoste album ”The Song The Melody – Carl Nielsen”, med Kaares egne soloarrangementer af 14 Carl Nielsen-sange, er hans seneste album (2015).
”Med sin udprægede indlevelsesevne og sine egne vellykkede arrangementer af Carl Nielsens melodier gør Kaare Norge med sit nye album en af Danmarks største komponister stor ære.” – Rachel Einarsson, Jyllands-Posten.

Læs mere om Kaare Norge her.

Kaare Norge guitarist