Frederikssund Kunstforening

fredage kl. 15.00-18.00
lørdage kl. 10.00-16.00
søndage kl. 10.00-16.00

Der er vagt i åbningstiden

Birgitte Sandvik
Jeg er fuldtidskunstner og har malet stort set hele livet. I mine malerier anvender jeg en lag på lag teknik, der får de gamle historier i maleriet til at træde frem mellem de nye. Jeg bruger stort set alle farver i paletten, og arbejder meget med komplementærfarver og kontraster.

Kunstner Birgitte Sandvik  Frederikssund Kunstforening

Birgitte Sandvik maleri, bronzeskulpturer og keramik

Jeg henter al min inspiration i naturen. Farverne i skoven i jordbunden og sand og sten får det til at krible i fingrene for at genskabe dem. Min kunst er således farverig og abstrakt og kendetegnet ved kompositioner med fyldige strukturer med anelser af menneskelige skikkelser og dyr.

I mine ler og bronzeskulpturer arbejder jeg med mine skikkelser og dyr i tredimensionel form.

De seneste 24 år har jeg været repræsenteret ved flere udstillinger og solgt til både ind- og udland, samt stået for flere udsmykningsopgaver i virksomheder.

Birgitte Sandvig Frederikssund Kunstforening

Nyhedsbrev

Vi inviterer gerne både medlemmer og gæster til ferniseringer.
Skriv dig op til nyhedsbrevet og få invitationer til vores udstillinger og arrangementer

Vi spammer ikke! Læs mere i vores privatlivspolitik