Kære medlemmer

Bestyrelsen byder velkommen til den kommende udstilling med kunstnerne Camilla Grell og Allan Hytholm.
Udstillingen er åben
fra den 3. juni til den 19. juni 2022.
Der er fernisering lørdag den 4. juni kl.13-16, hvor I kan møde kunstnerne.
udstilling Frederikssund Kunstforening
Camilla Grell arbejder med papirværker, tryk og malerierne er ekspressive og intuitive og viser et personligt univers, hvor figurer, former og mønstre bliver elementer i en samlet eventyrlig fortælling.
I hendes værker gøres der brug af både den negative og positive form, der under den kreative proces føder nye værker. Formen/figuren tager form på ny enten som tryk eller med en ny baggrund eller farveholdning. I papirværkerne arbejdes der med det tredimensionelle, som metode og udtryksform, og der leges med baggrunden, skyggevirkninger og rummet imellem figurerne. For Camilla Grell er det en sandhed, at der findes mere i verden, end det vi kan se med det blotte øje og der indgår oftest en flig af en åndelig verden i hendes værker og en reflekteren over hvordan vi som mennesker vælger at leve livet på jorden.
Allan Hytholm arbejder som professionel kunstner og elsker at arbejde med ler og har rigtig mange ideer. Han arbejder med stærke farver, og alt hvad han laver bliver som altid hånddekoreret. Han er let genkendelig på sine specielle profiler, todelte ansigter på vaser, krukker og figurer. Allan Hytholm er meget dygtig til at modellere, og det kommer tydeligt til udtryk i hans forskellige værker. Han har udover de stærke farver også en forkærlighed for den blå farve, som han er kendt for. Allan Hytholm brænder for sit arbejde med kunst, så det meste af hans tid bruger han i sit værksted i Skenkelsø.
Udstillingen åbner fredag den 3. juni 2022 kl. 16.00-19.00 og der holdes fernisering lørdag den 4. juni 2022 kl. 13.00 i Langes Magasin, Frederikssund.
Allan Hytholm kommer også onsdag den 8. juni 2022 kl. 19.00 i Langes Magasin og fortæller om sin kunst. Der kan købes kaffe/kage.
Er du forhindret i at deltage i ferniseringen, så kan udstillingen ses indtil den søndag den 19. juni 2022.

Åbningstider for udstillingen:
Fredage kl. 15.00-18.00
Lørdage kl. 10.00-16.00
søndage kl. 10.00-16.00
Følg med på vores hjemmeside: www.frederikssund-kunstforening.dk

Bestyrelsen, Frederikssund Kunstforening