NYHEDSBREV

Frederikssund Kunstforenings næste udstilling i Langes magasin er
fra den fredag den 2. september til søndag den 18. september 2022
med kunstnerne Vibeke Krogsgaard og Gitte Christensen.

Udstillingen åbner fredag den 2. september 2022 med fernisering lørdag den 3. september 2022.

Kunstner Vibeke Krogsgaard

Vibeke Krogsgaard’s kunstneriske univers er beboet af sære fugle, hunde og fabeldyr ofte med et stærkt grafisk udtryk tilsat en god portion humor.

Hun ønsker med sin kunst at skabe glæde og forundring.

Atelier/Galleri Hanegal i Lystrup er hendes værksted og daglige udstillingssted. Det er her kunstneren udfordrer sig selv og slipper fantasien løs. Hun arbejder mest med maleriet, men laver også mindre skulpturer, mest fordi hun ikke kan lade være.

Mange af værkerne har desuden en bund af kollage, lavet af plakater som hun ”stjæler” i Berlin. Altså ikke fra butikkerne, men fra gaden, hvor de tykke lag af plakater falder af, når de har været udsat for vejr og vind i et godt stykke tid. Lagene kan forsigtigt skilles ad efter en tur i badekaret. Kollagen giver dybde i billedet og et spændende råt udtryk.

Frederikssund kunstforening udstilling 2022

Keramiker Gitte Christensen

Gitte Christensen arbejder med håndlavet keramik.

Hendes ting er unika. Hun har eget værksted hjemme i Havelse Mølle, hvor alle ting bliver lavet, behandlet og brændt i keramikovnen af kunstneren selv.

Gitte Christensens inspiration er naturen omkring hende. Hun bruger sin fantasi og elsker at eksperimentere og prøve sig frem.

Tingene skal have en lækker form, et flot spil og være helt sin egen. Hun går ikke efter at lave en kopi af noget! F.eks. må Kopper/krus gerne være forskellige, både i form og størrelse, for vi er også forskellige og hvordan beskriver man YNDLINGS koppen?

Gitte Christensen elsker at finde på, prøve af og skabe nyt. Har været på kursus i Keramik og har lært at lave mange forskellige typer ting i keramik på Kulturmaskinen i Odense, ellers kaster hun sig bare ud i det og prøver sig frem, for at finde det der lige er hende.

Sæt kryds i kalenderen:

FREDAG den 2. september 2022 kl. 15.00-18.00 åbner udstillingen

LØRDAG den 3. september 2022 kl. 13.00 holdes der fernisering, hvor I kan møde kunstnerne. Musik ved Niels Elberling, Jørgen Lykkegaard og Carsten Kristensen.

TORSDAG den 15. september 2022 kl. 19.00 – kommer kunstnerne og fortæller om deres kunst (i Langes Magasin). Der kan købes kaffe/kage.

Er du forhindret i at deltage i ferniseringen, så kan udstillingen ses indtil søndag den 18. september 2022 kl.16.

Åbningstider for udstillingen:

Fredage kl. 15.00-18.00

Lørdage kl. 10.00-16.00

søndage kl. 10.00-16.00

Lørdag den 10. september 2022 har Frederikssund Kunstforening i samarbejde med J. F.Willumsens Museum et spændende arrangement ”Art in the Park”.

Følg med på vores hjemmeside: www.frederikssund-kunstforening.dk

Bestyrelsen ønsker alle en god sommer.
Juli 2022

Nyhedsbrev

Vi inviterer gerne både medlemmer og gæster til ferniseringer.
Skriv dig op til nyhedsbrevet og få invitationer til vores udstillinger og arrangementer

Vi spammer ikke! Læs mere i vores privatlivspolitik